Thursday, September 24, 2009

Cinta terburai (kisah separa benar) adaptasi dari blog miak nama Nasuki heheh!!

Hubungan 5 tahun...aku bergerek ngan Limah..Limah cantik, Limah steady, Limah pandei sekolah..semua urang bujang di kampung aku nang muji Limah kacak..aku ngan kawan kawanku semua mok nekel Limah..Limah pandei berfesyen..pandei bertandak, pernah aku bertandak ngan Limah masa pengilan nikah urang ninggal Samad dolok..kinek tok bini Samad dah janda..Samad mati kenak virus selsema ayam..

Suatu hari Limah nanyak ngan aku, samada aku dah bergerek kah belum..aku dengan supan..madah aku gik solo..sapa jak mauk ngan aku..kerja ngupak nyiur...malam ngajar miak bersilat di kampung. Limah tersenyum riang..melompat lompat , nerais girang balit ke rumah..tanda cinta dah berputik.

Setiap hari..lepas balit kerja di kebun, aku selalu merasuah bapak Limah dengan ikan sungei..aku tauk, ikan sungei nang kegemaran bapak Limah..sambil sambil aku ngantar ikan, aku nang selalu pura pura nanyak kabar sidak beradik..aku tauk..Limah selalu bertapok belakang pintu..sikpat nya nak bulak..nya selalu curi curi nangga aku dari sia, sampeilah Limah dapat nyambung pembelajaran di Universiti..lepas nya nyambung..kegiatan merasuah aku ada slow sikit.

4 tahun berlalu..Limah dah abis belajar dari Universiti..aku dah jadi mandor kat tempat aku bekerja..gaji dah tetap..EPF pun ada..berbini jak belum..simpanan lam saham dah ada juak sikit..dapat dah pakei ngantar pinangan..aku ngenang..umur aku dah makin lanjut..tenaga dah sik sekuat dolok..selalu sakit sakit belakang..nindak..4 tahun kerja ngupak nyiur..urat di lengan dah berbanir..tulang betis dah macam absorber moto..tegap dan berdaya saing ngan kuda.

Tiba hari Limah pulang ke kampung, aku makei baju petak petak, bersongkok, berseluar jeans Levi's Thailand dan bertuck in nunggu Limah di airport..aku nangga, bapak ngan mak si Limah pun turut serta di airport..aku nang sengaja sik madah ngan sidak..aku pun turut numpang bas nok sama ke airport..ada sidak nanyak waktu di lobi..kenak aku makei smart aritok..aku hanya madah..nunggu kawan balit makei belon..mun aku madah aku nunggu Limah..antap gilak kelak..heh!!apa apa hal pun, nang kompom aku jadi menantu.

"ketibaan pesawat bla bla bla..." yah.. Limah sampei yay yeay!!aku berekot laju..urat malu ku dah putus..aku macam histeria..aku nangga Limah ngembak beg besar ngan anak patung beruang.."wah! makin kacak ko Limah,,sik sangka aku ko makin kacak lepas diam di negeri orang..!" kataku..bibir ku gigit geram. Limah terus bersalam ngan mak ngan bapaknya..aku nunggu masa untuk beraksi..satu..duak,,ti...

Tiba tiba datang sorang laki macho berambut sting datang terus bersalam ngan keluarga si Limah..bapak Limah tersenyum bangga.."adoohh..kenak tok!!kimak juak laki macho ya, sapa gik nya ya??"..iman aku bersembur..akal ku dah makin slow

bersambung..

kesinambungannya boleh klik link dibah tok

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...