Saturday, July 2, 2016

Seputar Julai 2016

Beberapa minggu lepas saya telah menerima bungkusan pos yang mengandungi majalah screen printing berbisa dari negara jiran Indonesia. Screen Printer Attack!! sebenarnya majalah ini dihasilkan oleh komuniti sabloners (istilah komuniti printer di Indonesia) Sablon maksudnya cetak. Kandungan kali ini lebih kepada tutorial memisahkan/memecahkan warna secara manual (manual colour separation) dengan menggunakan perisian Adobe Photoshop. Walaupun ada beberapa perisian pecah warna secara auto di pasaran, tetapi apa salahnya kita belajar cara manual kan? bikin manual baru ada feel ;)



Orait nak promosi sikit event seputar Julai. Bakal berlaku 30.07.2016 nanti di Sibu, Sarawak, kita akan menyaksikan band pioneer Melodic death metal bernama Vociferation Eternity bakal beraksi di bandar kelahiran saya itu nanti. Bagi metalhead yang tidak mengenali band ini anda patut convert menjadi peminat Justin Bieber atau peti sejuk..ayuh sarungkan battle jacketmu dan datang secara berjemaah. Band thrash metal tempatan dan band sahabat baik saya iaitu Militant Attack pun akan beraksi!! Tiket pun hanya RM20 perkepala, bolehla headbanging sampai lebam sial!! haha. Merchandise pun akan dijual di tempat kejadian supaya tiada cerita pasal scam di kemudian hari atau worst case scenario dihempuk kepala guna snare drum..oh ya  saya pun menunggu kehadiran mamat yang nak hempuk kepala saya guna snare drum pada hari itu nanti heheh!! pastikan snare drum jenama mahal la...

"bang, kenapa xda band space rock?pop? hip hop? raver dalam ini event?" tanya sorang kutu kepada saya..

"dik, ini event metal dik, band2 ringan abang x bawak masuk sebab diorang ni jenis tidak cool dan gila glam..geli sial aku tengok band minta puji..abang xde masa nak jilat bontot sapa2.." jawab saya selamba sambil menyedut dalam dalam asap rokok era black.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...