Friday, July 15, 2016

Joe Satriani - Meluncur bersama makhluk asing

Setelah sekian lama, akhirnya saya terpaksa juga menulis tentang ini album. Album yang menampilkan adiwira Marvel si Silver Surfer sebagai cover depan album ini. Daripada bacaan lain saya dapati JS menggunakan gambar Silver Surfer ini tanpa kebenaran pihak Marvel, ok cerita  itu anda boleh cari sendiri ok.


Ok, tentang album ini pula, saya anggap album ini adalah album goreng/solo gitar terbaik yang pernah di cipta di muka bumi, walaupun solonya tidakla berapa menggila seperti gitaris2 lain, anda juga harus ingat, album ini antara album instrumental gitar yang mencetus fenomena goreng gitar sedunia atau apa saja yang anda ingin namakan ikut selera tekak anda

Track pilihan saya dalam ini album -
1. Ice 9*
2. Crushing day*
3. Always with me, always with you*

*sesuai dilayan semasa bekerja di depan pc

apa track pilihan anda?

8 comments:

  1. Replies
    1. Tak bleh nak kata apa.. zaman skrg huhuh sodehh

      Delete
  2. patut dapatkan balit sebagai rujukan ya li

    ReplyDelete
  3. Ahad lepas baru terjumpa album JS the extremist terus beli.album tu aku suka dan jugak album ni.
    Always with me,always with you mmg syahdu.

    ReplyDelete
  4. Tak berapa sangat Joe satriani.. Kurang hadam Gitu.. Aku lebih prefer pada yngwie malmsteen
    .. Guitarist terhebat sepanjang zaman
    ..takde sape pun boleh challenge, termasuk bro ijau Gitu.. Hehe

    ReplyDelete
  5. instrumental2 guitar ni, kalau aku pilih satu aku ambik Vinnie Moore Time Odysey
    Tapi sekarang Vinnie Moore dah main untuk UFO.
    Seronok la dia teruskan legasi Michael Schenker.

    ReplyDelete
  6. Joe Satriani ni pada aku aku paling suka dia part Ritchie Blackmore seperti biasa porak peranda dan sabotaj orang, dia tinggalkan Deep Purple sebelum tour Jepun.
    Deep Purple tepon Joe Satriani, terus JS ni setuju dan main untuk DP kat seluruh tour Jepun.
    Tapi of course la sapa tak mau main untuk DP dan ganti RB walau sekejap.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...