Wednesday, August 3, 2011

I Revival | band Metalcore M'sia yang boleh dibanggakan

Damn!!this is madness, rakaman muzik metalcore yang boleh dikatakan teratur, kemas dan sound yang benar benar clean made in Malaysia!!, I Revival antara band yang boleh termasuk dalam kategori metalcore terbaik di telinga aku untuk ini tahun. Walaupun aku bukan dengar dengan serius muzik sebegini (aku lebih ke arah melodic/progressive/thrash/death metal/faktor usia) Apa apapun dengarlah sound mereka,gitar memang dengar, bass yang boleh melambung kepala, pedal drum sebijik sebijik dapat dengar dengan jelas, hope aku boleh rekod sound sekemas ini menggunakan software Addictive Drum dan Amplitube3, tapi diorang ni aku rasa tak mungkin guna drum machine, sound drum mereka betul betul organik. (hei!!apasal aku cerita hal drum??)




halaman facebook mereka >> I Revival
boleh juga dengar lagu lain mereka di Purevolume

kredit to : Gamer yang Sayur for the info about this band.

4 comments:

  1. "aku lebih ke arah melodic/progressive/thrash/death metal/faktor usia"

    kalau ko yang muda dah cengini...aku ni lagi la kot...mau kena layan 4U2C ajer...hahaha...

    ReplyDelete
  2. Dr. Ben
    kemas kan sound rekording diorang, boleh direview lebih lanjut ni...

    Berteromber
    awal 30an ni kira dah lemah sikit dah bro dengar lagu2 laju camni,..haha, takkanla sampai dengar 4u2c..tu dah tahap kronik dan sakit tua tuu...

    ReplyDelete
  3. bro...baruk 2 atau 3 hari lepas aku tengok video klip dak band tok kat channel astro hitz...aduh jiwang nya & menyakitkan hati serta perasaan...bukan main sound muzik nya brutal tapi showmanship ada sedikit mengecewakan...purnah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...