Wednesday, May 2, 2018

Pengembaraan ke Crossover Chaos vol. 1 di Alice in Borneoland Miri, Sarawak

Pada Sabtu lepas 28.4.2018 bersamaan 12 Syaaban 1439 kalendar Hijriah, saya telah membuat keputusan yang amat mengejutkan iaitu pergi ke event Crossover Chaos vol.1 di Miri, Sarawak  untuk menonton showcase jelajah Sil Khannaz dan Uncure dalam keadaan yang kurang sihat sebenarnya, tekanan darah saya pada hari itu 145/85..ya dalam keadaan kepala huyung hayang driving 3 jam dari kediaman saya di kepulauan Pandan,  tapi itu cerita lainlah..nasib ada green juice (akan diceritakan dalam entri yang akan datang tapi entah bilalah kan?)

Saya dan seorang sahabat tiba di Miri dalam jam 3.30pm, sedikit lewat dari yang dijangkakan kerana cuaca yang tidak berapa bagus, jalan raya yang boleh dikatakan teruk jugalah dan..ya!!! dan tersesat di Pekan Niah hahaha!!! Pekan Niah, Niah yang ada gua Niah yang femes tu. Masa kami sampai baru 1st band beraksi iaitu band Nogas dari Bintulu, Sarawak, tight permainan mereka pada hari itu, di depan stage sudah berkumpul crowd untuk menyaksikan persembahan mereka..ruang ruang kosong itu biasa kerana keadaan belum terlalu panas..ok untuk gig report yang lebih panjang kita tunggu Adi Herman mengulas lebih lanjut..kerana selepas itu saya dan sahabat saya tadi pegi makan tak jauh dari tempat event, lapar woiiiii 3 jam minum air makan keropok dalam kereta, di luar sempat bergambar dengan frontman Sil Khannaz yang legend iaitu saudara Jaie dan seorang kenalan bertatoo, gambar di snap oleh Adi Herman, sila rujuk gambar di bawah

legend!!

Masa pegi makan sempat berjumpa dengan rakan rakan seunderground dari Sibu, Sarawak iaitu Zaha frontman band death metal Unconcious dari Sibu yang tengah meningkat naik sekarang ini, saya nampak mereka sibuk dengan beberapa siri jelajah pada tahun ini, keep up the good work man!! dan sorang awek vokalis kumpulan TOYS!! awek ni kira aktif jugala dalam scene kita di Sarawak, asal ada event adalah dia, tahniah dik dan kipidap!! gambar mana gambar??

Tak sah kalau masa event saya tidak membeli stuff untuk kenang kenangan, dengan wang berbaki RM100 saya sambar sekeping CD Tawanan Dosa dan siap minta sain hahaha




masa di luar , sempat juga berborak dengan geng geng Sil Khannaz, cerita pasal isu semasa dan cerita pasal memancing ikan dan udang, harap harap suatu hari nanti bolehlah kita memancing bersama kalau ada masa, Inshallah saya akan bawak ke tempat memancing yang syok syok kat tempat saya

sesi autograf

pada hari itu dengan keadaan pening, saya hanya mampu duduk di booth jualan MUUV , sekali sekala pergi depan stage, berdiri duduk ikut keadaan kepala..sungguh tidak menyeronokkan bila menonton event dalam keadaan pening ya kawan kawan, band Oi! Uncure memang tight permainan mereka, drummer sorang pompuan, kelas you!! padu haha, beat beat memang kemas, lagu pun singalong, gambar tiada sebab masa itu handphone saya kehabisan bateri, gambar pun saya minta dari kawan kawan untuk tatapan bersama di sini

Shot yang kabur sebelum bateri kong
Rumusan saya untuk event kali ini..seriously memang enjoy, pengurusan event yang flawless, tiada pressure, band, crowd semua enjoy, rating yang saya boleh beri ialah 6 out of 5!!! haha, pengalaman gig yang menyeronokkan, di /Miri saya rasa tidak keseorangan sebab rata rata crowd di sini mesra dan ramah, semua sporting geng!! next time kita jumpa lagi, semoga scene underground di Miri kekal begini, meriah, supportive dan bersatu, till next time

Bersambung...

8 comments:

  1. Tak dpt tgk sil khannaz tour album tawanan dosa ni. Baru plan nak g kat maeps tiba2 cancel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa bro nanti dapat lagi tengok, overall tour ni memang terbaek, diorang bawak lagu baru haha

      Delete
  2. Fulamak!!!! Sil Khannaz jahat bro!!!! Reviewlah album2 Sil Khannaz yang engko ada bro!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshallah ada masa nanti saya review satu satu bro ahaha

      Delete
  3. Terbaik..tapi gamba awek2 takda.heheh

    ReplyDelete
  4. PLEASE .. VOTE FOR PAKATAN HARAPAN.. HIDUP TUN MAHATHIR

    ReplyDelete
  5. bah~ epiphone thunderbird bass satu~

    ReplyDelete
  6. fakof. bersambung la pulak adooooooooooo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...