Monday, February 5, 2018

AWAS | KRU - CD Reissue 2017


Seperti entri ini, saya juga memperolehi album ini daripada rakan yang sama. Rancangan asalnya ingin mengumpul keempat empat album reissue kumpulan rap KRU yang dikeluarkan pada ketika itu iaitu AWAS, AWAS Da' Soundtrack, Canggih dan Ooh La LA, (kenapa album reKRUed tidak dikeluarkan sekali?) tapi memandangkan kewangan yang tidak berapa mengizinkan dan stok kaset dalam simpanan saya juga masih banyak, so...saya trade (sistem barter/bertukar tukar barangan tanpa melibatkan sebarang jenis matawang), ya!!! saya tukarkan kaset May Strategi dengan CD KRU hahah!!!

Secara keseluruhannya saya amat berpuashati dengan album keluaran semula ini kerana ianya datang dengan pakej yang lengkap, lengkap bagi saya bilamana ianya datang dengan inlay yang mengandungi lirik dan sebagainya. Untuk list lagu di dalam album ini boleh rujuk di sini


cover album yang sungguh liar pada itu jam

klasik
Inlay yang lengkap

Antara lagu yang best dalam album ini...dia punya feel memang lain macam!!!! Apa apa pun harapan saya untuk menonton konsert LIVE KRU tidak akan pernah luntur, kalaulah kumpulan KRU ada membaca entri ini, ingin saya katakan anda adalah kumpulan RAP terbaik Malaysia pada ketika itu.

6 comments:

  1. Replies
    1. Amboi... marah nampak! Masa aku Form 1 (1996) kat Penang, KRU was the premier Malaysian group if you wanted smooth, urban rap/r&b with a local flavour. And the chicks liked em too! So you had a conversation opener if you wanted to chat up a chick.
      So yes, KRU has a place within the history of the local music industry.
      Better KRU than all the nu metal bullshit anyway, which came later. FAkof Korn. Fakof Deftones. Fakof Limp Bizkit.

      Delete
    2. betul saya setuju The Anarch!!! , saya memang tak masuk langsung dengar Korn deftones dll, biarlah orang nak kata apa hahaha, tapi saya memang tak minat korn, deftones .. kecuali SOAD dan Slipknot tu je yang terbaik

      Delete
  2. Hidup 4U2C!!!.....larikkkkkkkkkk...haha...

    ReplyDelete
  3. Bersatu kita maju bersatu 2020!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...