Wednesday, June 17, 2015

Cinta Terburai (edisi siaran tergendala sebentar)

"pok, pinjam lighter" kata sorang miak sekolah menengah masa duduk di stesen bas, tang ceridak jak rupa miak sekolah tuk kataku dalam ati, bang!! bang!! pecah palak ya kenak tembak ku dari jarak 1 meter, "orang tua di pok kau, kurang hajar, kau ngan bapak kau sama sik pandei nak respek ngan orang huh!!" 3 orang kawan miak ya lari sik cukup tanah, kempang ati ninggal bangkei kawannya, aku terus nait atas moto scrambler lalu pegi dari sia dengan selamba macam sikda apa apa berlaku..gengster bah ...

setengah jam lepas ya aku sampei di simpang sebuah kampung, orang orang kampung ya semua muka menjus, "gengsterlaaaa" terais ku ngan miak baya baya miak dibunuh aku tadik, rambut mohawk tapi tang tuyuk jak rupa, 2 saat lepas ya miak ya tinggal bangkei lepas kenak tembak, orang orang kampung bertempiaran lari encarik tempat bertapok, mana mana nak sempat ditembak nang ku tembak, adala dalam 20 orang ditembak ku di kampung ya, sik lamak lepas ya aku singgah ke kedei kupi..pelayan sia dengan muka menjus nanyak ngan aku "makan?" kaki sebelah diangkat nya diengkah atas bangku nang kurang hajar rupa pesen

"mi rebus, aku sik mauk aek, sebab aek sup dah ada dalam mi ya"

bersambung

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...