Tuesday, July 14, 2009

tips ngelakkan angol waktu long distance driving

Aku tok seorang drebar, macam drebar drebar lain kat dunia tok, aku pun tangkas merasa lelah waktu drebar, macam aku, aku nang selalu kuang kuit pulang ke kampung, bait da hal penting , sik penting, aku tetap balit juak ngabas mak ngan bapakku nak rock sinun (mun ada duitlah). Sepanjang perjalanan 5 jam nang kepaklah, kepak tahap kera, jadi kat sitok aku nak kongsi cara ngelakkan angol, mengantuk ngan lelah ketika driving jauh
  • Jangan lupa rokok, rokok tok geng , banyak khasiatnya, pakei ngilang rasa ngantuk, mun rasa ngantuk, berenti sekejap kat tepi jeraya, isap sebatang duak (macam aku, aku selalu merokok waktu drebar, malas nak buang masa berenti, mun merokok, tangan mesti kah kat luar, rasa samseng jak) lepas isap rokok, gerenti ilang ngantuklah, mun x cayak boleh try
  • Bukak lagu lam audio kereta nyerin nyerin, paling bagus lagu pakei long distance driving, dengar lagu metal, paling bagus mun dapat carik album cannibal corpse(tomb of mutilated), album tok nang paling baguslah (3x madah paling bagus= nang bagus benarlah ya, jangan sugus jak), komfom, stress ilang, ngantuk ilang, hilang kawalan, mun nasib sik bagus boleh hilang akal sekali, jadi, amalkan nengar lagu lagu berentak metal waktu jalan jauh, lagu syahdu ngan tangkap jiwang jangan sekali diamal geng.Yalah punca sebenar kemalangan di jeraya selalunya, ninak, layan feeling nengar lagu lagu pop
  • Rehat mesti cukup, sebelom molah perjalanan jauh, malam sebelum ya mesti rehat banyak banyak, mun dapat tidur 8 jam(tidur berkualiti), mesti tido awal, mun sik dapat tido, minum sebotol guiness stout, komfom tido, mun bangun pagi gerenti cergas, mun cergas, perjalanan gerenti lancar(jangan enjin kereta jak sik lancar!!!)ingat, tidor berkualiti meng'komfom'kan kitak orang sampei di rumah dengan rasa yakin ngan tawakal, tapi ingat geng, arak tok haram di sisi mana mana agama. And seriously, don't drink and drive!!
  • tok rahsia sikit(iboh padah urang lain) beli syabu, isap pakei foil, jangan main makei inject, mun dah hisap syabu, gerenti mata sik ngantok geng, sebab kesan syabu tok nang camya, aku pernah nangga drebar bas ekspress di Sabah dolok makei dadah tok di sinun, nang tahan lah mata brader ya, nak tauk tempat beli??cariklah dirikpun!! sikda ku nak madah, dadah tok merosak bangsa, mun geram nak sampei kerumah dengan selamat dan cepat mati, pakeilah dadah tok, datang nang datanglah ke rumah, tapi nyawa jadi pendek..pikirlah dirikpun sebelum coba(sik digalakkan gilak kecuali dah kejeron gilak)
  • mun long distance, embak teman dengan kelaka, mun orang sik mauk dengan, embak burung tiong, ajar lok nya kelaka, antara dialog nok perlu diajar; ajar burung tiong ya madah assalamualaikum, apa kabar, paloi ko, ayat ya pun dah cukup, imejin jak ada manusia dengan kelaka di tempat duduk sebelah, jangan lupak ngembak sangkarnya sekali. Mun sikda sangkar abis kita drebar di kerebatnya kelak
  • Air jangan lupak, mun aku, aku lebih suka minum air RedBull, beli setengah lonsen(6 botol). air mineral pun perlu juak, lelah ngan ngantok dapat dielak mun minum air jenis camtok,jangan minum air arak jaklah waktu tengah drebar
  • seat kereta mesti cun dengan posisi nok paling selesa, jangan polah posisi orang dating, ya lain dahya, kerusi barin abis heheh...ya bukan nak dicerita lam toklah, aku cerita hal jalan jauh tek..mun ditulis hal oyeh oyeh ya kelak jadi panjang ceritanya kelak, bukan setakat tips tok jak panjang, kelak mun da urang laki embaca nya pun turut panjang juak nak inangnya, ok just horrible jokes. Pentingnya kerusi di posisi selesa tok, nya menjamin kelancaran driving, mata dapat nangga lepas dari stereng, kelak mun kerusi kebelakang gilak, tangan mudah ilap, kaki nak nekan pedal minyak, brek ngan klac pun payah, mun kaki pendek iboh berangan nak nyandar drive kereta(aku tinggi sik kisah)sapa nyuruh sik makan benar waktu kecik dolok, tido sik ngeliat
aku rasa ya jak tips nok dapat aku turunkan buat masa tok, banyak gik sampei ku sik tertulis(abis idea), ada masa gik kelak aku ngajar tips ngembak basikal..ok...selamat mencuba..drive safely and think of your love one

nota perut: tips diatas sik digalakkan pakei coba, ya rekaan aku jak dan sikda langsung kait mengait ngan iklan kopi cap kapal api

4 comments:

  1. ko pernah buat semua tak tips2 ni?
    gua nak gerenti..haha

    ReplyDelete
  2. nota perut: tips diatas sik digalakkan pakei coba, ya rekaan aku jak dan sikda langsung kait mengait ngan iklan kopi cap kapal api

    heheh..boleh cuba, tapi risiko tanggung sendiri..anyway, thanks for visiting

    ReplyDelete
  3. "Sepanjang perjalanan 5 jam nang kepaklah, kepak tahap kera"

    korok,paham perasaan kerak juak ko tek? LoL..joking

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...