Monday, July 13, 2009

Konspirasi Cinta Rahimah(bukan nama sebenar) ep.4


adohh...sakit palak ku oleh si Luncai..jaharu juak urang tua ya, dahla lamak gik ngabas kulinya, dekat 4 jam dah , selalunya keluar sik lamak si paloi ya..aku paham gilak pesennya, bukannya harap kedeinya ditinggal ngan kuli nang dah sedia tuyuk cam aku ngan kuli kulinya nok lain.aku ditinggal kat stor nyusun kotak ngan kuli banglanya, rasa kelaka ngan urang bisuk jak kelaka ngan dak bangla tok eh, semua makei bahasa isyarat, disumpah paloi pun nya senyum juak..nang paloi eh ..best agik mun keja sama ngan dak Indon, ada juak bahasa ku paham. "Vrooommmmm!!!....Ketub..cok cok" yah, aku rasa aku ngelala gilak bunyi kereta sapa di luar nun.."yah, si Luncai dah datang, celako juak,baruk sebut alu ngecol si tua ya"..kataku lam ati, rasa sikit nyesal juak..bukan apa, baru dikenang alu ada nya datang,"tengkorok, manak kamuk??" kata si Luncai, tang benar sekali jak bunyinya, tok mesti ada hal besar nya nak madah tok.."sini saya boss!!belakang sini sama Raju "kaong ku, aku nang dah biasa kelaka pesen nerais lam stor tok, bukan apa, dak bangla dengan aku tok sik berenti ngerepak, mun sik diterais sik paham paham bangla tok nak berenti ngerepak lam bahasanya. Kalah bunyi enjin lori mun si Raju tok kelaka, x dilayan kelak merajuk, lari dari rumah cam 4 bulan dolok, sampei polis encarik, munnya sikda permit sikhal lah juak. "Tengkorok, haa..sayak adak mauk cakap dengan kamuk satuk hal, ini tentang masak depan kamuk"mata Luncai dipolahnya kecik waktu kelaka, di tangannya aku ada nangga sigek tapau, sekda diikat ngan getah, butir nasik gik ada kat bibir tua si Luncai, ampei ceridak urang tuk "lah hai!!! sampei terok bahasa si Luncai tok, dahla nampak alu baruk kak majoh..."padahku lam ati, kakiku sebelah kanan diangkatku ke bangku, rokok gudang garam masih berasap kat tanganku dengan gaya ala samseng cerita lamak"kenak bos??" tanyak ku ngan muka selamba cam koboi lam cerita high chapparal. "tengkorok, esok kamuk pegi dekat ladang sayak sanak, sayak mahu kamuk jagak saya punyak kuli sanak, nanti makan hari hari saya hantar sama kamu, kamuk mau?nanti gaji kamuk saya kasih naik sikit, apak macam?" kata si Luncai, heh!!benar kerja orang tua tok??nyuruh aku ke ladang??boringlah aku kelak mun diam kat sinun, sikpat lah aku nangga Rahimah hari hari gik kelak, sikpat lah aku lepak selalu gik kat pasar lekak tok, sikpatlah aku nangga geng geng lombak moto kelak, sikpatlah aku makan nasik lemak kat kedei wak pagi pagi....??adohh.....

bersambung...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...