Wednesday, February 28, 2018

Filem Chinta dan Lagu

Setelah lama mencari filem Chinta dan lagu  ini dalam bentuk salinan fizikal, akhirnya pencarian saya menemui jalan buntu, tiadakah kedai atau individu yang menjual DVD filem ini? oh man, filem ini adalah antara filem Melayu klasik jenis muzikal yang pernah mewarnai industri perfileman pada suatu masa dahulu.

Lakonan mantap hero Malaya Hail Amir dan Azizah , Dari mula sampai habis menyanyi tak habis habis hahah!! cuma part yang tak menyanyi masa Abang Zul (Hail Amir) kena serang hendap oleh kuncu kuncu Malik lakonan Datuk Yusof Haslam. Epik fight!!

Tema filem ini agak simple dan boleh diagak jalan ceritanya, kisah kisah seharian sebuah kampung nelayan, cinta dan airmata itu normal pada masa itu dan sekarang. Boleh tonton video ini di  capaian (capaian, pergh baku sial!!) Youtube kat bawah




Rating saya untuk filem ini amat tinggi, perfect sebagai sebuah filem muzikal, cinematoghraphy terbaik dengan angle yang berbeza beza, skrip bahasa baku yang boleh kira power la untuk zaman tersebut. Apa pendapat anda???

*Kenal siapakah model wanita yang terdapat di bungkusan gula batu Kiss Me?

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...