Monday, September 23, 2013

EMAK

Masa budak, bila ada masalah, aku rujuk dengan mak tapi pasal hal kena hukum cikgu di sekolah memang aku takkan ceritakan kepadanya sebab gerenti akan kena pukul punya, aku faham, mak akan pukul aku sebab mak aku mau aku jadi manusia yang tak berguna bila dah besar

Masa remaja, aku sering balik lewat ke rumah bila malam dan kadang kadang tak balik terus sampai dua tiga hari, iya memang aku seorang remaja yang bermasalah dengan dadah dan alkohol dan juga lepak sama dengan kutu rayau yang majoritinya remaja tak habis sekolah pada masa itu, bila aku balik ke rumah, mak tak marah, mak diam saja, sebab mak sayang aku sebab aku satu satunya anak lelaki yang dia ada, walaupun mak pernah jumpa ganja dalam poket seluar aku, mak masih sabar

Masa sekarang, hubungan aku dan mak semakin jauh rasanya, mak sering telefon bertanya bila aku nak balik ke kampung, walhal baru dua minggu selang jarak aku balik ke kampung, mak semakin tua, aku rasa makin berdosa sebab tidak dapat selalu menghabiskan masa dengan keluarga, ini yang dinamakan KEMURUNGAN KERJA DI PEDALAMAN

Kepada yang masih ada emak dan ayah, selalulah balik ke kampung menjenguk, hargailah orang tua anda sementara mereka masih hidup

3 comments:

  1. Sedih juak entri blog tok pok....hahaha hal isap ganja ya, aku rasa kau advance gik pok, aku lekak masok kolej baruk tauk hal menatang ya....smoke weed everyday haha

    ReplyDelete
  2. Betul bro..hargai lah mereka ketika org tua kita masih ada..

    ReplyDelete
  3. rajin rajin jenguk mak... macam aku.. duduk dengan mak... orang rumah duduk jauh...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...