Friday, September 16, 2011

Selesai sudah!!!

Arghh.. selesai dah kontrak kerja aku bersama tauke Adi Herman MUUV dalam menyiapkan review tentang Sibu Abomination 911 tempohari, 3 hari tanpa tidur yang cukup dan kerahan otak membuat karangan dalam bahasa Melayu ketahap maksimum, selepas ini ada lagi satu projek akan dilaksanakan. Rupanya bukan senang nak jadi penulis zine, satu kerja yang tak boleh dibuat main, dari layout gambar hingga ke artikel, semua kena atur sendiri, nasiblah dalam bentuk blog, kalo dalam bentuk fizikal mampos aku nak mengedjas susun atur gambar haha, salute to penulis zine mteal DIY pada zaman dahulu seperti Dr. Ben (Krenmaut) tunjuk ajar ku sifu!!, Lan Metalzine, Cikgu Azam(Sarawak Metalforce), serta pengarang pengarang zine zine skinhead/hardcore yang aku dah lupa nama mereka.

Satu tugas berat daripada Adi Herman, tapi pengalaman yang aku dapat memang tidak dapat dibayar dengan wang dan masa. satu pengalaman yang amat berharga. Esok nak sambung cerpen cinta Terburai ... Selamat menyambut Hari Malaysia yang ke-2!!

Imej cilok dari Google!!aku malas mau bikin, penat daa

3 comments:

  1. thanks...

    i thanked to Vortex In The East zine, Aedes zine, Immortal zine, Zulmat zine, Karakatuar zine for their influences as well.

    ReplyDelete
  2. i also wanna thank Korawk pasal sudi jadi staff sambilan MUUV untuk beberapa hari bagi menyiapkan review serta artikel interview eksklusif bersama Impiety! aiya cerita Bintulu somewhere in time bila mok sambung aaa?

    ReplyDelete
  3. thanks all..Dr. Ben, nanti ada masa boleh la bagi tips2 cara menulis review album, interview musician dan segala yang berkaitan dengan muzik..saya dan Adi Herman orang masih baru dan perlu banyak belajar..untuk scene jugak.. Adi, Bintulu somewhere in time masih dalam draf...aku masih bz keja daa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...