Friday, August 5, 2011

Dilema mentega Goldern Churn



selama 30 tahun aku beraya dah makan ini mentega, bukan makan mentah, tapi dalam kek . . akhirnya pihak Jakim telah mengesahkan ini mentega mengandungi lemak haiwan yang suka curi telur dalam game angry birds... berita penuh boleh klik di Borneo Post Online. Macamana ye??tahun lepas pun aku borong ini mentega secara pukal dari kedai Popular di Sarikei sana untuk mak aku bikin kuih muih, bukan aku saja, kawan kawan, makcik makcik jiran sekampung yang sama turun ke Sarikei pada hari teresebut pun beli benda yang sama, entah apakah mentega yang boleh digunakan untuk ini tahun, ada cadangan??

Oh ya, aku telah bikin satu badge untuk setiap siri yang berlabel Survivor Pandan, akan digunakan sehingga siri kehidupan aku di Kg. Pandan berakhir (bukan mati, tapi dapat transfer ke tempat lain laaa) total masa yang digunakan untuk bikin ini badge lebih kurang 25 minit menggunakan perisian Adobe Photoshop CS5 siri 64bit. Kalo buat stiker kereta memang ngam sangat.

Survivor Pandan

7 comments:

  1. *Wah kacak header atas nun, kacak juak button survivor ya. nang hebat.*

    Kelak ada gik berita madah halal balit, lepas ya sik halal gik, lepas ya halal balit. Entahlah. at least aku boleh la juak makan mentega ya.

    ReplyDelete
  2. jtbn kimia (kuching mun xsilap) cek ada DNA baby dlm batch terkini, batch lama2 mungkin selamat sbb dulu sapi byk, skrg sapi dah kurang diganti dgn binatang lain

    bab mengesahkan halam (halal/haram) tu bkn di bwh bidang kuasa jbtn kimia

    ReplyDelete
  3. yalah komfius oleh berita lam radio/tv..kejap kejap kelak halal, kejap gik haram, macam2 kerenah sidak media , sama seperti isu cornbeef suatu ketika dolok... last2 kelak molah kuih makei planta, lembut jadi kuih hahaha, mok molah pic survivor pandan ya jadi stiker kereta lok , lekat dekat penutup tangki.

    ReplyDelete
  4. kalau dah was was...tak payah pakai la...wife aku pun pernah pakai brand ni untuk buat kuih...

    btw...cantik jugak badge tu..

    ReplyDelete
  5. kalau tak tau tak apa bro. Just forget it.

    ReplyDelete
  6. berteromber
    tahun ni kena cari brand lain tuk buat kuih, satu hal nye plak, gerenti mak aku bingung nak cari mentega yang mana stu boleh guna

    Dr.Ben
    Nak kena samak semua perkakas memasak ni bro, semalam ada terbaca kat sebuah blog mana tah, nanti aku cari source nya

    ReplyDelete
  7. aku kuih2 ni aku tak layan.. only meat is real

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...