Thursday, July 7, 2011

Modenas Krisstar | 2005-2008 in memory

1st motosikal yang aku beli dengan duit gaji sendiri ialah moto berjenama Modenas Krisstar, dibeli secara loan di kedai Singer sebelah kedai Syarikat Perdagangan Melayu di Bintulu, sebab aku membeli disana ialah, risiko kehilangan motosikal ialah 10%, kalo beli kat kedai moto lain di Bintulu ni, kemungkinan motosikal anda akan hilang ialah 99%, ini info daripada rakan rakan yang lain dan daripada pengalaman sendiri semasa bekerja di terminal MLNG (kerja kerja shutdown). Lagipun servis yang diberikan kedai Singer tersebut memang superb, ok itu cerita lain.

Motosikal tersebut telah menemani aku dari tahun 2005 - 2008 (dijual sebab beli kereta) banyak dah tempat aku harung dengan ini moto. Rekod balik kampung sebanyak 3 kali (tak dapat selalu sebab jauh) dan digunakan ulang alik bekerja, dulu aku tinggal kat RPR Kidurong, rumah family, dan pada masa tu aku still bekerja dengan Faber Medi-serve di Hospital Bintulu, antara memori terindah aku bersama ini moto , hahaha ialah tersesat dalam ladang sawit tak jauh dari simpang nak ke Kg. Nyalau, tersesat dekat2 tengah malam baru jumpa jalan keluar..WTF, betul kata orang tua tua, jalan di hutan tak sama dengan jalan di bandar . . .


Selepas ni mungkin aku nak beli sebuah lagi motosikal (masih dalam perancangan)

Born To Ride!!!!

2 comments:

  1. aku dah lama tak bawa motor semenjak ada imago... haritu blk kmpg bawa motor ipar, dah lain dah rasanya, plng2 laju 60km/j je aku brani...

    klu ada rezeki aku nak beli beskal gunung

    ReplyDelete
  2. Sekali sekala menunggang motosikal memang best, tapi kalo lama dah x menunggang lain rasanya, "safety" rasa ada kurang sikit, rasa sedikit berbahaya. Dalam usia yang sedikit season tok terasa pelik sikit bila nait motosikal. mountain bike??pilihlah jenama le run haha ( adakah tidak brand ini pada tahun 2011??)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...