Thursday, July 16, 2009

Konspirasi Cinta Rahimah (Bukan Nama Sebenar) ep . 5

ngeet...ngeet..pap!!!"rasa ko!!!camne rasa kenak tampar, yah..mainlah agik kat telinga ku!!" kataku ngan bangkei nyamuk nok dah mati ya tek..sial juak..hancor bangkei ya dipicit, tanganku palitku rah bantal, bau darah gik fresh.ngam ngam juak ubat nyamuk cap rimo aku dah abis, tangga ku Raju dah nyaman gilak tido kat pangkin sebelah ku gurin. Bangla ya nang sik kisah alu kulit badannya dipajoh nyamok, kulit dah sama level ngan tikar getah. Mataku masih juak sikpat tido, nin dak, ngenang nak di antar ke ladang awal pagi esok. Barang semua dah ku kemas, tilam dah ku golong bagus bagus, tinggal bantal gik belum, gik pakei ku malam tok, dak baju seluar semua dah disimpan ku lam beg, beg baju kaler coklat. dah dekat 10 tahun dah beg tok berkhidmat ngan aku, dari aku abis sekolah form 5. sayang nak nukar, nak nukar pun bukan nya aku berduit, geram juak nak makei beg ada tayar ya, ah, lupakkanlah..bukannya aku kerja bagus gilak pun nak makei beg camya, percoma kenak tetak oleh dak indon di ladang kelak. Jam dah dekat pukul 2 pagi, mata masih juak sik dapat tidur, banyak gilak barang dikenang ku, bukak ku kotak rokok, rokok pun tinggal 3 batang gik, "lastlah tok sebelum ku tido, 2 batang pakei pagi esok..." aku ambik kotak rokok ngan bengkeng, maka atas palak tempat tido ku jak..."aoyoyo!!amma appa..inde!!".. sial, Raju ngigo, dengan sik semena mena melayang ashtray rokok ditikam ku kat muka Raju, " nah, sa ko loi!!ngaco daun aku jak ko tok" ..raju alu bangun, tangannya berkareh encarik ashtray, tangga ku gigi nya bersinar lam petang, ada ke gigi jak nampak kotan itam.."korok ... bla bla bla.."mala palak nya tergeleng geleng kelaka..marah kali pikirku..ah gago ku.. ambik ku macis kayu, alu diketik ku..tanggar ku Raju dah sober, dah gurin balit, rasaku si Raju tok ada masalah panic sleeping disorder, tahla, aku pun bukan tauk kelaka omputeh..sambil ku merokok, terbayang muka Rahimah..adoh..bila nak dapat ketemuan denganmu lagi dong!!!abis sebatang rokok..mataku dah start belair, macam macam benda terbayang dimata..semua nampak makin kabur...aku tertido juak...ZZZZzzzz

bersambung

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...