Wednesday, April 11, 2012

Buku lagi :D

Ya, semestinya buku lagi, kali ini buku terbitan PTS dan juga seperti biasa (akan jadi lebih biasa selepas ini) buku dari FIXI. Dua buah buku di bawah semestinya tentang teknik fotografi dan bla bla bla

Buku ilmiah keluaran PTS ada banyak lagi siri lain
Dua buah buku di atas berharga RM17.00 setiap satu

Sinopsis Novel Jerat (RM20.00)- Apakah kaitannya dua pembunuhan kejam dan satu
kemalangan (atau mungkin juga sebenarnya percubaan
bunuh yang gagal) dengan sebuah tender IT bernilai
RM400 juta?

Tiga buah buku di atas aku angkat dari kedai buku Popular di Parkcity Mall Bintulu dengan menggunakan harga ''Staf Diskaun 15%" semuanya bernilai RM45.90, untung lebih kurang RM9.00, oklah tu... nasiblah ada adik kawan aku yang juga sama datang dari Sibu bekerja di sana, lain kali kalo nak beli aku contact dia awal awal hahaha!! (sebenarnya aku ada member kad tapi selalu lupa, kalo ada member kad dapat jugak potongan 10%). Nampaknya sekarang di usia mencecah 31 aku dah mula minat membaca balik, memang aku ada sedikit krisis dengan aku punya minat.


Gali lubang tutup lubang

Di atas pula gambar lens yang baru aku angkat tadi siang Canon EF50mm f/1.8 II, harga kat Bintulu RM290.00, lebih murah dari order secara online dari sebuah website menjual alatan kamera yang terkemuka, kalo online harganya RM325.00, ini lens pertama yang aku beli dengan bajet yang sedia ada sekarang, hasil jualan alatan muzik. Walaupun termasuk dalam golongan lensa yang low-end tapi bagi aku, aku rasa selesa la pulak main main dengan benda alah ni petang tadi, hasil bokehnya sungguh delicious wooo!!, sayangnya ini lens tiada image stabilizer seperti lens Canon yang medium-high end, tapi tak mengapalah, untuk latihan sahaja, nanti ada rezeki lebih boleh angkat yang lebih power, Insyallah.


Gambar Kelebar - diambil menggunakan
lensa Canon EF50mm f/1.8 II

Lepas ni nak tambah set untuk lens telephoto, dapat ambil gambar monyet yang banyak bergantungan di belakang rumah aku.

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...