Monday, August 1, 2011

Petang yang kering | putus bekalan air ep.2

Sudah masuk hari ke-7 bermula dari minggu lepas Kg. Pandan Sebauh terputus bekalan air, tiada pihak yang nak amik tindakan ke kat kampung ni? AJKK apa cerita? tiada aksi mengamuk/bersilat/kung fu/terbalik meja/kerusi terbangkah di pejabat yang menguruskan bekalan air di Sebauh? kalo kat kampung aku memang dah masuk TV3 slot Aduan Rakyat kalo masuk tahap ni. Kering benar dah tangki air kat rumah. Esok pagi terpaksala turun seawal jam 5:30am untuk mandi. Sepenglihatan aku dari hari kelmarin, semasa aku balik dari bandar Bintulu, takde pulak orang merepair paip di sepanjang jalan Bintulu-Sebauh, hairan bin ajaib. Bulan puasa ni beb kena banyak sabar, sabar tu pulak separuh daripada iman.

bermalas malasan di tepi sungai Pandan


kalo dicampur dengan 11 herbs and spices ok x??

Apa apapun, kena banyak bersabar la...kalo lah aku sebahagian daripada orang kampung ni, dah lama aku first blood kat Sebauh sana.

4 comments:

  1. kesian bro... air memang penting, kalau takde memang problemo.

    ReplyDelete
  2. Ijau
    bersambung la

    Dr Ben,
    Sekarang dah 9 hari xda air, memang menyeksakan, paling kesian la dengan budak2 asrama, hari2 kena bangun awal mandi di sungai, inilah namanya kemajuan

    Coffee Girl.
    dah mandi, tapi mandik secara koboi hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...