Friday, September 17, 2010

Bintulu somewhere in time . . .

"Nek Rol, tipon" kata cucuk pompuan ku nak bermuka ala ala orang Eropah. Aku dengan laju, bangun terus berekot ngambik telepon rah tangannya, hologram bermuka Nasuki terus terpancar dari telepon ya tek. " Pok, bila ko nak agak sitok?" tanyak Nasuki, garis garis tua dimuka Nasuki memang sik dapat ditapok agik, dalam usia usia 60 tahun plus plus lebih nang normal gilak dah nampak tua, aku jak yang sik nampak gilak sebab aku mengamalkan senaman Ong Bak 30 tahun nok lepas, saiz pinggang masih solid 32, badan macam Dolph Lundgren. Ya pun hasil Tony Jaa merayu rayu nak ngajar aku sebab aku dah banyak nolongnya mukak kedei masakan Thai di Sarikei.

" Ok, lepas tok ku sampei" jawabku ringkas. Aku berekot laju ke bilit mandik, sik seperti orang orang tua lain nak sebaya ngan aku, aku selamba kerin jak berekot, kaki nang masih macam kaki manusia umur 25 kata biniku. Dalam bilit mandik, ada 3 suis, aku tekan suis bertulis MANDIK MACAM KOBOI. Sik sampei seminit aku dah keluar dengan kain tuala terikat kemas. Ku sarung seluar jeans favret, baju Tshirt hitam macam biasa 30 tahun yang lepas laa. Kunci kereta Proton Iswara sport ku mintak dari bini " Darling...tikam kunci kereta sport abang lok!!" biniku nok masih kelihatan ayu walaupun berusia terus nyurong kunci " pulang kelak jangan lupak beli bawang Sintetik, sik banyak gik kat dapur nun bang.." seperti pasangan baruk berkahwin, tetap romantik walaupun cucu dah ada sedozen!!

Kereta proton Iswara terbang laju membelah langit Sessang menuju ke Bintulu, tahun 2040 semua kereta dah wajib terbang, jalan raya dah sikda gik lepas peristiwa pra-kiamat tahun 2012 dolok, nasib tahun 2011 aku da ngambik subsidi KERETA TERBANG dari JPJ. modified abis kereta suruh dapat terbang, nang bestlah, time tragedi 2012, aku ngan gerek ku time ya dapat selamat dari tragedi, lepas ya baruk kamek duak kawen, tapi ya cerita lainlaa..bukan ya ku mok cerita sitok.

Kira kira 12 minit lepas ya, kereta ku dah ngam ngam parking depan rumah Nasuki nyeduak laki bini, time ya Nasuki tengah nyiram bunga saiz raksasa depan rumah. "PoK!! . . .

bersambung . . .

Mok Baca sambungannya klik jak link kat dibah tok

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...