Sunday, October 31, 2010

Bintulu somewhere in time . . . Pt. 3

EAGLE FLY FREE . . .Ringtone eagle fly free terus berulang ulang di iHolophone aku, aku sentuh skrin iHolophone, terkeluar muka sorang kawan nok paling familiar, aok, nang benar, Rashid Malim tengah menelepon. "Pok!!cibai, buang batu alu kau sik ngabas aku kat Belgium?kamek orang manggang kambin sitok" kata Rashid, walaupun kinek tok Rashid dah sik dapat makan makanan berlemak agik sebab 20 tahun lepas nya kenak gout, mungkin untuk menghiburkan hati cucu ngan cicitnya yalah nya terpaksa manggang kambin. " Ah, nunggu ada masa kelak aku pegi sinun pok, aku gik gago lepak dengan Ucu tok" jawabku dengan bengkeng. " Apa kabar ko sinun pok? mentang mentangla dah diam negeri orang puteh alu sik mauk balit Sarawak gi" sambung ku lagik. " aku macam biasa pok, tapi mestu kenak repair selalu laa, baru baru tok aku nukar cip kat palak ku, aku upgrade nya pun RAM suruh laju agik ( sebenarnya Rashid masa tok separuh manusia separuh robot a.k.a cyborg sebab nya mauk jadi immortal )"kata Rashid kemas. Sejak nya membaca cerpen Cinta terburai dalam aku pun blog dolok nya memang dah plan nak jadi cam hero dalam cerpen ya ha ha ha

bersambung . . .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...