Saturday, September 18, 2010

Bintulu somewhere in time . . . pt. 2

Nasuki ngajak ku beloyar di beranda rumahnya, tapi bukan macam rumah biasa, rumahnya terapung macam dalam kartun dragonball, cucu lakinya memang entingal, siklah larang main lightsaber sama ngan adiknya. main sik alang alang.

" Lamak dah ko sik gi bintulu pok, maka 15 minit dah sampei, sampei juak ko buang batu" kata Nasuki dengan nada sikit kesal. " aku makin dah umur macam tok pok, makin busy, cucu lebih selonsen*, manok, kambin kat rumah nun gik dah sedang rasa nyawa embena, aku malas nak ngupah buruh asing, sidak ya gaji mauk besar tapi kerja cam endah sik endah, dahla permit apa semua mauk direnew tetiap taun. gikpun aku lebih selesa ngerja sorang sorang" alasan paling tepat, Nasuki diam. Suasana sedikit serius. Biasalah dah tua tua memang ada sikit sensitif.

"Pok, cuba ko nangga I Holophone baru tok" kata Nasuki ngubah topik, diberiknya I Holophone siri 500GS kat aku, aku sambut, nang ringan, dapat digolong golong macam rokok. aku teringat 30 tahun nok lepas Nasuki nang dari biak minat dengan benda benda canggih canggih camtok. Terkenang dengan Rasyid, kinek tok nya dah bahagia tinggal di Belgium dengan bini ke-3.

bersambung . . .

*Selonsen = sedozen

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...