Sunday, February 18, 2018

Sup Campbells dari perspektif saya

Ya, sup Campbells... pasti berselera kan bila baca tajuk entri kali ini, ya, saya juga penggemar sup ini sejak dari saya tumbuh telinga lagi, pada masa itu arwah bapak saya selalu belikan sup ini versi dalam tin, makanan ini semestinya memang ada dalam almari makanan rumah kami pada masa itu, di susun elok bersama makanan dalam tin yang lain seperti daging kari Yeo's, Sardin, lobak masin, kacang peas, jagung ligo dan sebagainya. Biasanya makanan dalam tin ini akan dimakan bila dah masuk penghujung bulan..masa belum gaji la senang cerita haa~ tapi itu cerita lainlaa..kannn

Perisa kegemaran saya

Cuma tambah air

Ini antara makanan segera versi malas tapi berkhasiat, dengan aroma dan rasa sup yang lemak berkrim secukup rasa perghhh..kalau saya, saya akan cicah sup ini dengan cakoi atau roti Kompia (sejenis roti orang Cina yang rasanya seakan akan French Bread cuma teksturnya lebih keras) Saya bukanlah seorang yang cerewet dalam memilih makanan, prinsip saya, saya akan makan apa yang  saya suka janji halal dan tidak membawa mudarat kepada kesihatan saya, amalkan makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang Ok :)

Roti kompia

bersambung...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...