Monday, July 11, 2011

Rokok oh rokok

Betul orang kata (orang yang merokoklaa..) bila sekali dah terjebak dalam aktiviti berasap, memang susah untuk berhenti. Aku dah start dengan serius dalam ini aktiviti semenjak aku masih di tingkatan 2, memang merokok betul betul, sedut asap masuk dalam paru paru bukan setakat asap di mulut saja, dan fully license bila masuk ke tingkatan tiga. Lahir dalam family yang open minded dan ibu bapa yang tidak menyekat kebebasan memang truly the best, walaupun adala sekali sekala mak aku bising, itu cerita lama. Tapi aku tak salahkan sesiapa, silap aku sendiri daaa...walaupun payah untuk ditelan tapi inilah hakikatnya sebagai perokok tegar. Kepada adik adik (yang merokok sajalaaa) yang membaca ini entri, berhentilah merokok, mencegah lebih baik dari mengubati, aku pun tengah merancang untuk berhenti merokok dalam masa yang terdekat.

4 comments:

  1. berokok - sinonim dengan bahasa yang digunakan di Sri Aman dengan merokok, cuma sebutannya lebih kasar sedikit dari bahasa melayu sarawak yang biasa kita dengar..jom ke sri aman

    ReplyDelete
  2. masih merancang? dah abis merancang tek? bila nak implemen tek? haha. iboh madah ajak k.

    ReplyDelete
  3. tengah merancang jak CG, nak laksanakan ya lah sik tauk bila hahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...