Tuesday, February 16, 2010

Konspirasi Cinta Rahimah(bukan nama sebenar ) ep. 8

Tengahari ya aku berambeh makan di rumah Mulyadi anak beranak. Manok masak merah, tempe ngan kacang buncis goreng, nang cukup pedas, tapi ternyata selera aku nang suka barang barang pedas, terngangak mulut anak keciknya nangga aku makan sampei empat tapak, sik gila apa makan camya, ya bukan makan agik, ya dah nelan dah ya. Dapur Mulyadi bukannya besar gilak, cukup muat pakei sidak anak beranak tujuh orang, jadi terpaksalah kamek orang makan di ruang tamu, ruang tamu adalah sesirang besarnya, ya pun aku terpaksa bersendik ngan rak tv, biasala saiz rumah ladang, ada duak bilit.sesirang sesirang, oklah ya, sini nak encarik agik, bersyukurlah dengan apa nok ada. Pesan makku, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicarik, mun milih gilak, alu sik encerik.

Lepas masuh tapak apa semua, aku ngan Mulyadi alu nyandar di beranda rumah, tangga rumah aku ngan rumahnya bersambung, kira kongsi tanggalah. Banyak juak diloya kamek duak, sik lamak kakya jam dah pukul 2, sorang laki beremos makei moto RXZ datang ke rumah "Korok, oo Korok, Luncai mok nemu ko di opis" kata olaki beremos ya tek, mukanya sentiasa nampak serius ngan sik banyak kelaka, aku terus merasuk baju alu melompat ke belakang moto RXZ warna ijo kelabu kelabu.

Jalan sik bertar ya nang membunuh, burit rasa kenak paluk umpang moto atas jalan camtuk, aku rasa, mun sejam gik , kompom alu pekang kaki ku berjalan kaktok. Olaki beremos ya terus sik kelaka kelaka sampei ke depan opis. Sik lamak kakya, padong opis dah nampak dari dibah bukit

bersambung...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...