Friday, December 23, 2011

Encik Medeli | Ep.1

Selepas lebih kurang sebulan menunggu, akhirnya encik Medeli DD506 selamat tiba di Bintulu pagi kelmarin, selepas sahaja Ijau D. Koceng memberi komen di facebook aku tentang ketibaan encik Medeli, aku terus meloncat keriangan, terus memecut laju ke Bintulu tengahari itu juga.

Serba sedikit tentang Medeli DD506 ni, ianya merupakan sebuah elektronik dram yang mungkin mampu milik untuk pemain dram amatur/beginner/intermediate. Ya, memang amat sesuai sekali, harganya kira oklah untuk setnya, nak beli dram elektronik yang mahal mahal dan lebih performance seperti jenama Roland dan Yamaha memang aku tak mampu, lagipun aku bukan seorang pemain dram yang tegar hanya sebagai hobi kedua selepas gitar serta memancing udang dan juga untuk bikin projek muzik untuk tahun depan Insyallah. Tapi suatu hari nanti kalau ada rezeki lebih apa salah angkat Roland TD20 sebiji dua kan? Sebelum ini banyak juga pilihan dram elektronik (tak ketinggalan dram akustik) yang dalam lingkungan bajet aku seperti Alesis DM6, DDRUM dan Ashton, tapi kalo nak dibandingkan, jenama Medeli kira yang terbaiklah(mungkin) setakat ini, sebab kebanyakan syarikat pembuat dram elektronik lain seperti Alesis dan DDrum juga menggunakan barang barang seperti pad dari Medeli untuk dram mereka (ini yang aku baca dari forum jugalah) atau dengan kata lain, Re-branding. Lagi satu alasan aku memilih untuk membeli dram elektronik berbanding akustik, sebabnya aku tinggal berjiran dengan staf staf lain di SK Pandan, nanti kalo tengah tengah malam nak bantai dram percuma je jiran sebelah bawak parang nak pakuk kepala haha, jadi ini sajalah solutionnya.

Berbalik kepada cerita dram tadi, sampai sahaja ke Jabatan kimia, aku dan Apai Rizal gamer yang sayur terus claim kotak berisi dram tersebut daripada Bob Kandar, hahaha, aku memang dah susah hati dah takut takut kotaknya tak muat masuk dalam kereta (tapi sebelum ini aku pernah bawak mesin basuh dalam kereta aku), oleh kerana terlalu teruja kami berempat membuka isi kotak tersebut dan mulalah mengetest satu persatu part dari modul hinggalah ke snare.

ada apa?


Bersambung...

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...