Monday, March 7, 2011

Aku, Kurt Cobain, Buddy Holly dan kg Sessang

"the sun is out, the sky is blue . . prakkk!!!!!walkman sony terpelantin disepak mak ku ke pintu" Rol, bangun gik kerjo!!" kata mak ku. kaset Buddy Holly dubbing terpelantin keluar dari walkman, ku putit, mata macam mauk keluar nangga. Tengah nyaman ku tido dengan seluar pendek petang ya. Paduhal mak ku nyuruh ku bangun turun kerja. Kerja malam

Selang 10 minit, aku dah di depan pintu, kasut converse bisak, seluar jeans bisak ngan baju cap kuda semi bisak dah tersarung di tubuh, yalah niform aku kerja sawmill di Selalang. Tupperware berisik nasik, telur goreng ngan sayur kacang buncis dah tersedia depan pintu, nunggu aku nyambar jak gik. Rokok Djarum beli ku pagi tadik masih tinggal sebungkus setengah bersamaan dengan 15 batang total, "cukupla pakei keja malam tuk sebelum kenak pau Din, ahhh..Samsol ada pakei supply rokok dengannya haha" kataku dalam ati.

PONNNN POOONNNN!!van pakcik Luboh dah nunggu depan rumah, Samsol, Jemi Pencat dah senyum di seat depan, "ahh..duduk ngan orang dara lah aku tok" kataku ngan pakcik Luboh, pakcik Luboh senyum" jangan sik diraso jang" katanya. Walkman di on balit, malam tuk aku bekal 2 kaset, Nirvana Incesticide dengan Metallica Justice for all...lagu pakei ngangkat semangat pakei aku ngangkat kayu berbarrel barrel malam kelak, mun sikda lagu, kompom kerja jadi malas, bila dah malas, startla lepak, bila dah lepak kompom mengumpat, bila dah mengumpat dosa makin banyak, ahhh ya cerita lainla, mun nak dicerita hukum hakam tuk aku malas, aku bukan Ustaz putar alam kawin 10!

Lepas punch kad, aku terus nuju ke port ku kerja di kilang kayu keropok nun dibah air nun, di telinga nang sik lepas headset, zaman ya bukan ada telepon bimbit, ya jakla pakei teman

bersambung

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...